lördag 1 november 2014

Vägen dit och äntligen på plats

Mitt sinne har varit för ockuperat för att skriva till Er i går men jag har i detta inlägg tänkt beskriva för Er hur avresedagen framskred.
Efter en mysig kväll hos Eva å Magnus , som jag beskrev i mitt förra inlägg, så vaknade jag vid tre tiden men drog mig fram till ca 03.45 när larmet gick. Duschade, kramade å pussade familjen, med en tår i ögat, som jag snabbt torkade bort när Lena och Björn hämtade mig, för då var det framåt som gällde. Väl på Landvetter så mötte Git å Janne Engblom upp som var på väg till Madrid, träffade även Emeli å Göran Gavenberg med barnen som var på väg till Lanzarote, kul med en avskedskommitté som ville vinka av oss :-).

Git å Janne ser rätt glada ut ändå trots arla morgonstund
Björn & Martin, två glada gossar på väg,
trötta men förväntansfulla 











Det är ju ganska krävande sådana här tjänsteresor så därför var vi tvungen att vila upp oss på VIP loungen i Berlin i all enkelhet med lite förtäring, resan har ju trots allt börjat okristligt tidig. Sen påbörjades en sex timmars resa ner till Abu Dhabi.

I tankens rika värld

Björnen sover, Björnen sover, nix han har ett rikt inre liv. Dessutom så tänker han strategiska tankar som vi ventilerade på vägen så egentligen borde vi faktisk få övertidsersättning.

Märkligt hur man anpassar sinnet. I början kändes det som en semesterresa men ju mer man tänker på framtiden och ju närmare man kommer så börjar insikten infinna sig att vi ska faktiskt stanna mer än en semestervecka, vi ska jobba! Å när ni då trodde att Björn sov så var det inte så utan vi resonerade om vad vi ska göra, ödmjuka för det vi står inför, lyssna på vad som finns, hur är det tänkt så vi vet vad vi ska agera på. Hur frågorna dyker upp mer och mer,  inte bara kring jobbet utan även det praktiska. Mao vi kan nog inte föreställa oss hur det blir.
To be continued, som kommer att bli min avskedsfras i fortsättningen eftersom vi nu har kommit till framtidslandet, gummimadrassen är slängd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar