lördag 15 november 2014

Ledig helg


Det tar nog ett tag att vänja sig med att ha helg fredag lördag å inte lördag söndag, inte för att det spelar roll här, utan det är att förhålla sig till världen omkring men man vänjer väl sig.

Jag hade ju en förhoppning om att på arabfredagkväll få mig en öl, men tji fick jag, men vi hade det trevligt ändå. Förra vecka gick vi alla nyanställda kurs, amerikaner, emiratier, kanadensare åsså vi svenskar där vi då har knutit kontakt med några däribland en lokal kille, Tamar. Så i torsdagskväll kom han och hämtade Andrew, Björn och mig på hotellet för en natt på stan. Kom nu ihåg, ingen öl ingen sprit men vi hade det väldigt trevligt ändå. Började med besök på en riktig arabrestaurang där vi åt ris och olika tillagade kycklingar, vi kom lite tidigt så vi fick inte vad de kallar kött dvs att de skiljer mellan kyckling och annat kött, med lite olika såser till, gott men inte så kryddigt. Vad som avses med kött är lamm, get, babykamel, å kanske något annat. Efter middagen så tog han med oss på en guidad tur med bil runt stan, väldigt bra för vi fick se ställen som vi troligen inte hade kommit till annars, det tog sin lilla tid så efter det vart det inget mer den kvällen.
Björn och Andrew i ätartagen

Restaurangen vi var på














Fredagen ägnades åt sightseeing med cykel på strandpromenaden, glassätande, kaffe, fotande, tittande på det som var framför ögonen, allt är ju nytt för oss. På kvällen så besökte vi vår nya chef, trevligt, å för er som inte vet så är han faktiskt svensk å heter Kjell. Å där förstår ni fick vi faktiskt smutta på lite vin mm.
Gott, turkiskt kaffe med en
chokladglass

Det högra höghuset är där
vi ska bo
Höga i mitten är vårt palats

Riktiga Palatset



























Idag, lördag, har det varit lugna gatan. Det ända nyttiga som jag har gjort idag är faktiskt att jag handlade huvudvärkstabletter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar