söndag 22 februari 2015

Skrivkrampen har kanske gått över

Som ni har sett så har det ju inte varit någon större aktivitet med att skriva blogg. Det kan bero på att jag har inte haft så mycket att skriva om, skrivkramp, och dels att jag har haft besök av min kära mor och yngste son och att jag har tagit upp mitt gamla dykintresse som har tagit lite tid. Det är oxå det som denna blogg närmast kommer att handla om.

Kanske annat oxå jag har ju inte börjat skriva ännu å man vet aldrig vart det tar vägen. ;-). Något jag kan nämna i förbifarten är att jag faktiskt är licensierad, dels till att köra bil men oxå till att köpa sprit och därmed full tillåtelse att oxå hälla i mig, fräckt va.
Mannen med rätt att dricka

Mannen med rätt att köra
Egentligen är det väl inte så stort behov av att ha sprit licens utan det är mer för kuriosans skull som jag har införskaffat. För det går att köpa alkoholhaltiga drycker utan licens, men om det skulle bli någon razzia eller så kan det vara bra att ha tillåtelse. Kan sägas att det var en noggrann procedur att införskaffa, med många bevis på vem man var och vart man kom från och att man hade en anställning med skälig lön, baserat på lönen får du köpa ut för en viss summa under månaden. När det gäller körkortet så var det inte så noga. Då var det bara att visa upp en översättning av det svenska körkortet, sen var det bra. Mao det gick lätt med uppkörningen, jag kuggade inte (som vissa andra, men vem säger jag inte).

Men innan jag drar igång för mycket med det så vill jag tacka för den positiva feedback jag får/ fått på min blogg, å det är roligt tycker jag, det motiverar till att skriva mer, tack.

Dykning, ja, en del av er vet ju att jag har dykt sen många år tillbaka men har hållit uppe de senaste åtta åren. Men eftersom man nu har tid på ett annat sätt och tillfälle så vart det att jag följde med på en dykhelg till Fujairah, och det ångrar jag inte. Jag har gjort finare dyk och sett många bättre dykställen men det goa var känslan av att man fortfarande hade kontrollen, lugnet, liten luftförbrukning, ja det var som förr. Gjorde ett provdyk först med en instruktör som jag fick göra lite olika manövrar för, helt OK njema problema, vilket var skönt.
Utsikt från mitt rum.

Dykkompis
Gjorde tre dyk under den helgen. Dels provdyket kring den ön ni ser på bilden, Snoopy Island, sen ett vrakdyk på 30m samt ett klipp och koralldyk mellan 3-12m. Som sagt, sett bättre men det var gött ändå.
Förövrigt kan sägas att vi ska dit till helgen igen. Då med en större svensk delegation, vi blir tre.


Jag skrev ju någonstans här uppe att jag har fått positiv feedback på min blogg, men ska jag vara riktigt ärlig så har jag även fått kritik. Å den kritiken baserar sig på att jag inte håller vad jag lovat. KAMELER!! Nu begav det sig som så att den helgen jag var och dök så var mina svenska kompisar på kamelrace så de fick tillfredsställande på sitt kamelsug, men inte jag. Men lyckan står den djärve bi. Så när min mor och son var på plats så bar det sig inte bättre än att just då så pågick en festival mitt i centrum och, där mina vänner, fanns det KAMELER!! Varför jag nu ska måsta high-lighta det så mycket? Nåväl här kommer det lite bilder.
OBS!! Kamel till vänster
Kamel
Kamel
Ivar golfaren
Sportlovsveckan när min Mor och min son var på besök tillbringade de dagarna med att utforska Abu medan jag jobbade. Nu hade jag dock den turen att jag kunde jobba på kontoret i Abu och inte behövde vara på site vilket gjorde att vi träffades på kvällarna.
Mat var en stor del som vi ägnade vår tid till att utforska. Men vi gjorde även lite sportaktiviteter så som golf en par kvällar som kombinerades med socialt umgänge med min chef Göran.



Som avslutning på deras vistelse så var det den gamla klassikern, High Tea på Emirates Palace, till allas belåtenhet.

Känns den igen?

Mor kära mor
Jaha, då sitter man här igen



Så avslutades detta sportlov, ingen snökaos å snöstorm men likväl sandstorm och dålig sikt på grund av all sanddamm i luften. Snöstorm är att föredra tycker jag för snön smälter i alla fall i mun och ögon men det gör inte sanden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar