måndag 17 november 2014

Mobilisering för Korea

Kanske alla inte vet det men mitt hjärta har ju hållit på å krångla, dubbelslag, smärta, tryck över bröstet, kramper, ryckningar, kittlingar, hosta mm de senaste veckorna så jag bad Carina skicka ner min hjärtmedicin hemifrån Varberg, som jag glömde ta med mig, som dessutom inte kommit. I väntan på den så har jag för säkerhetsskull köpt upp mig på medicin här nere, receptfritt, som är lika som den som kommer hemifrån, om det nu är så att den inte skulle hinna komma ner innan jag far till Korea. Jag vill ju inte bli strandsatt där nere med hjärtkramper, hjärtstillestånd, svimningar, yrsel osv.
Men nu föregående natt var det för besvärligt så mitt sovande var det inget av å då tänkte jag att nu får jag komma till skott å gå till doktorn, vilket jag då har gjort idag.

Hjärtläkare!!
Sjukvården i Abu Dhabi, kanon!! Vi har fått ett sjukvårdskort i och med att vi har blivit Emiratier och är anställda av ENEC vilket gör sjukvården helt fri, även medicin, det gör att när jag då ringde om mina problem så vart jag hänvisad till de sjukhus som är anslutna till denna tjänst och det vara bara att komma. När jag då spatserade in på det sjukhus som jag tyckte hade bästa namnet, Universialsjukhuset med hjärta som specialitet, fick jag komma in direkt i ett hjärtakutrum där läkare, sjukhustekniker, sjuksköterska står beredda. Frågor, manuell undersökning, påkopplad maskin för rejäl undersökning, som för den delan bara tog några sekunder, 11 närmare bestämt, där de tydligen kan se på så kort tid hur hjärtat mår. Undersökningen tog i sin helhet kanske inte mer än 10 minuter.
Så här såg det ut när jag låg där å kved!!
Sen kom läkaren igen efter att ha tittat på maskinutskriften tittar mig djupt i ögonen med allvarlig min å säger, dig är det ju inget fel på, ditt hjärta går som det ska!! VA!! What a fuck, jag håller ju på att dö, har jag i alla fall upplevt det som, men jag blir ju jätteglad förstås.
Varför då denna pina? Jo vid lite mer undersökningar å klämmande så kommer han fram till att jag har irritationer i bröstmusklerna, varför det då, jo, naturligtvis den där träningen jag håller på med som ställt till det.
Det är så pass irriterande att han tyckte jag bör nog ha medicin för att slippa besvären. Så nu fick jag ju gå å köpa medicin igen fast denna gång så var det inte hjärtmedicin utan muskelläkande, tänk hur det kan bli, det kanske skulle ha varit hjärnmedicin istället. Jag vill inte slänga de sedelärande orden i era ansikten utan det får ni räkna ut själva, men det där med regelbundna vanor av olika slag är bättre å håller en borta från den farliga träningen.
Men jag gick faktiskt å tränade efter läkarbesöket, dessutom belönar jag mig själv med lite choklad :-)).
Medicinskåpet
Jobbet då?? Jo det är lite tungt när man inte har något tydligt att sätta tänderna i men det kommer så sakteliga. Björn som är chef har faktiskt börja gå på möten och funderar på hur saker å ting ska struktureras. För min del så är det närmast mötet med leverantörerna i Korea som är på agendan å fram tills dess är det att läsa på. Men som vi upplever det nu är det lite förvirrat för vår del, var ska vi börja, man vill ju som känna att man gör nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar