torsdag 11 december 2014

Efter isoleringen i öknen

Efter att ha varit isolerad ute i öknen i tre dagar så hade jag ett uppdämt behov att förlusta mig, så då gjorde jag det idag. I och med att det är arabfredag så tror ni säkert att jag kastade mig in på någon bar och släckte min kameltörst med att hiva i mig en massa öl som förra arabfredagen, men icket. Nej, utan detta uppdämda behov att förlusta mig består av shopping som drabbat mig denna gång. Och inte vilket shoppingsug som helst, även om jag råkade köpa två par gympaskor för en parhundra Dh på min irriga väg, nej jag ville ha något mer bestående, en investering och försköning av min våning, flott å kalla det våning va?
Detta är skona, inte investeringen även om den är det kortsiktigt
Jag har som smugit runt å haft en lite koll och eftersom jag har varit ledig idag så har jag passat på att utvidga mitt revir, gått nästan 15 km idag, dock icke med de nya skona, och hittade det jag sökt!!

Kul bild på min irrande färd till lyckan
Jag kan inte säga att det vart kärlek vid första ögonblicket men efter att krupit på knäna, känt, smekt, luktat, försjunkit djupt in med ögonen i det förföriska färgerna och mönstren så har jag konstaterat att det är en förälskelse.

Det började med att jag skulle gå och hämta mina arbetsskyddsglasögon slipade som mina vanliga, skulle ha varit klara idag, men nix, vad har jag förväntat mig, dumma mig det borde jag väl ha begripit att de inte skulle vara klara. Så det var grunden till att jag i ren depression började snoka i gränderna bakom de stora gatorna och hittade denna lilla shop med en lite gubbe men en massa mattor. Var säkert där en par timmar och tittade, pratade, klämde, kände, smekt, luktat osv, men sade att jag ville avvakta, dessutom inga pengar, hans kortmaskin funkade inte. Med bestämda steg och ett beslut att träna återvände jag till våningen. Träning vart det, men oxå ett beslut att varför vänta till morgondagen med något som du kan göra idag? Var sak har sin tid, fram med checkhäftet, så affär vart det, inget impulsköp alltså.

Varför nöja sig med en när man kan ta två?
Mattorna är av Iranskt ylle och äkta silke (ej artificiellt) 1 x 1,5 m, ska ha dem som sängmattor, en till Carina och en till mig men jag tar mig den förmånen att växla till vilken jag vill ha bredvid min säng beroende på humöret.
Gubben hade som sagt mycket mattor men dåligt med pengar så jag fick dem nästan gratis :-) lägg märke till att jag sa nästan.....

By the way, dörrklockan har dom varit här och fixat, de var tre stycken som var här, en jobba. De andra två stod och tittade på när jag visade dem skidåkarfilmer, de hade aldrig sett något liknande så jag var tvungen att säga att nu kan de gå, er kompis är färdig med jobbet och har gått :-). Reparation av diskmaskinen är nu planerad till lördagen, tillika belysningen. Vi får väl se.
To be continued :-) Var sak har sin tid, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar