söndag 14 december 2014

Svårt att få till placeringen på bilderna så att det ser bra ut

Nu börjar det att gå mer mot rutiner och vardagligheter. Även om det fattas möbler till lägenheten och att det fortfarande finns saker som borde åtgärdas, ex vis diskmaskinen. Hade kommit överens om att på Lördag då skulle det vara halleluja med den, men icke. Men skit samma, jag behöver ingen diskmaskin för det är ju bara jag som sölar ner och det är snabbt uppsköljt. När de andra kommer ner så blir det ju lite mer disk men å andra sidan så kan ju de få diska så då har jag fortfarande inga problem ;-).
Det jag menar med rutiner och vardagligheter så innebär det att jag har börjat ha tid med lite annat än att jaga folk för att få till lägenheten och sådant som måste ordnas för att det ska flyta på. Då har man tid till som vi gjorde nu i helgen, marknad och poolbad för först gången och som första gäster i husets pool.

Lite havsliv på väg mot marknaden
Arabsöndag i fredags så då tog vi en promenad och besökte det mindre storstadsmässiga genom att gå ner till hamnen, dels en fiskmarknaden och dels en frukt och grönsaksmarknad.
På kvällen hade vi Lucia vaka genom att sitta på Kjells balkong med tända ljus, glögg och pepparkakor.
Typisk arabfiskebåt

Fart på fiskmarknaden
Ett fiskstånd, och det fanns det gott om
Ännu ett fast med lite andra fiskar
Åsså vart det grönsaker på slutet
För att nu klara av att fira jul så är det ju tvunget att ha lite förnödenheter som är relaterat till jul. Därför var kosan inställd mot IKEA för åtgärd. Åkte dit bara för sillens och knäckebrödets skull något mer var inte aktuellt. Sill vart det men knäckebrödet var slut, men då jag ändå var där så kan man ju alltid passa på att titta efter eventuella saker man behöver. Det vart det ju förstås, gick därifrån med en reducerad likviditet i pungen. Notera, det vara bara bra att ha saker som jag kom hem med. Poolbad på em men jag har sumpat bilderna därifrån så poolen får ni se någon annan gång, förresten så ser det inte så mysigt ut ännu för det ska städas och få dit solstolar, det kommer .......någon gång, var sak har sin tid.

Söndag, tillbaka till acommenderingen i öknen.

Mitt vardagsrum i Barakah


1 kommentar:

  1. do skojar - sill från IKEA när det finns så fantastisk FÄRSK fisk?!?

    SvaraRadera