söndag 21 december 2014

Vardagen kryper närmare

Som ni märker så blir det längre och längre mellan gångerna jag skriver vilket beror på att vardagen börja göra sig gällande, då trallar det på som vanligt inte så mycket som händer. Alla motgångar börjar ta slut, så det roligt för er att läsa om alla de små förtretligheterna tunnas ut, diskmaskinen utbytt, belysningen är klar till 80%, vilket de kunnat fixa till 100% på en å samma gång men det var något annat som drog å sedan dess har jag inte sett till dem. Sen tror jag att allt är åtgärdat, å då blir det inte så mycket att skriva om mer än hur jag tränar, firar arabfredag, hmmm, ja där ser ni det vart inte så mycket mer.

Julen står inför dörren som ni säkert vet och det gör den här nere oxå. Det julpyntas, plastgranar, tomtekläder, julsånger mm så det görs tappra försök att få till lite julstämning men det är svårt när det är 25 grader ute å bara en massa sand. Muslimerna firar inte jul utan det är alla gästarbetare, ca 84% av befolkningen, med andra ord sådana som jag som firar.
Liten inomhusgran i plast, på stans största hotell
Jobbar som vanligt under jul nyår, ingen ledighet här inte. Fast nu är det inte så synd om mig ändå därför att Carina, Hilda och David kommer ner den 22/12 och Axel och Mimmi kommer den 28/12 så vi får ju ändå en liten familje tid. Ivar stackaren får stanna hemma och vakta hundarna men jag tror han gillar detta. Han får komma ner och hälsa på framöver istället.
Även Björn får ner sin familj så vi ska nog kunna fira med både sill och snapps trots att det inte är någon snö ute.
Även julfejandet är igång både ute och inne. Apropå fejandet ute så var vi upp till våning 90, 382 meter över havet, för att se på bassängen och gymmet som finns där å då var det en kille som höll på att putsa fönster.......på utsidan!!
Ni ser lite av ryggen på killen som hänger därute.
Det är ett gäng på ca 40 personer som hänger runt huset och putsar fönster.
Det är deras jobb att fara runt bland alla höghus och putsa fönster, det är väl betalt.
När värsta yrseln hade lagt sig så passade jag på att titta lite på utsikten oxå svindlande!


 Med dessa bilder vill jag tillönska alla de som tittar in på min blogg en riktigt God Jul.
Det är möjligt att det blir någon blogg i mellandagarna men för säkerhets skull så passar jag även på med en nyårshälsning Gott Nytt År.

Sen vill jag även tacka er som varit inne och läst min blogg. Jag se statistiken, kul jag uppskattar det. Tack.


Ni se tornet i horisonten, 382 meter, det var höst däruppe som killen hängde

Mitt Jul Kort till Er alla
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

2 kommentarer:

  1. God Jul Martin från oss i Himle. Vi skickade kramar till dej med Carina så hoppas de blir levererade. Kramiz

    SvaraRadera
  2. God jul, Martin! Hoppas ni fick lite mysig julehelg i solen. Och gott nytt år :) /Erica

    SvaraRadera