tisdag 28 oktober 2014

Verkligheten börjar komma närmare

Nu börjar det bli mer påtagligt vad jag har tagit mig till. Många små vardagligheter som görs per automatik måste nu börja tänkas igenom för att det ska fungera för dem här hemma. Bara en sådan sak att sätta på vinterdäcken så att det är gjort, underlätta med att förbereda med bokföring, städa på skrivbordet som såg bedrövligt men nu är upprensat. Sen är det ju faktiskt så att man har en del vänner som vill säga hej då, inte bara på jobbet utan även "civila" kompisar också, som man vill umgås med innan avfärd. Av middagsgänget fick jag en tröja med Varbergs koordinater på, kul, så kan de skicka hem mig när jag har förvillat mig bland sanddynerna efter en kul kväll :-). Dessutom så har de hört av sig från HN att de vill intervjua bygdens söner, Björn å jag, som ska ut i stora världen för att söka lycka. Vi får väl se om det blir något.
Nu sitter vi här, Björn på sitt håll och jag på mitt, och det är bara två dagar innan vi ger oss iväg å ingen av oss har packat :-), men det ordnar sig nog.
Vemodet med att sluta har jag lämnat bakom mig, nu är det bara framåt mot nya spännande utmaningar och äventyr. Som jag kommer att avsluta mina inlägg med:
Till framtidslandet på gummimadrass. Å ni som undrar vad jag avser med detta får forska i historien.
Tomma väskor, äventyret kan börja......packa i alla fall 

Lycklig Martin med fin tröja

1 kommentar:

  1. Glöm inte tandborsten och lämna hundarna hemma så blir det nog bra. Lycka till med packningen.

    SvaraRadera